The theory of practice and the Socially Critical Curriculum

an report on the internship experience in the degree in sociology in the context of the new high school

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46269/2238-3069.14

Keywords:

Practices, interships, sociology, high; school.

Abstract

This article addresses the experiences in the compulsory internship of high school to obtain a degree in sociology. At first, the article briefly introduces the internship experience, then introduces the theoretical basis supported by the theory of practices by author Stephen Kemmis, highlighting the concepts of architecture of practices and social practices. In the third point, it develops about the location of the internship and its sociocultural context. Then, in the fourth point, it proposes to analyze the New High School and the possibility of forming a socially critical curriculum. In the following section, the article discusses learning to teach in the undergraduate internship. Finally, the article ends with its final considerations.

Author Biography

Laís Campos Casado, Universidade Federal da Paraíba - UFPB

Doutoranda pelo Programa de Pós-graduação em Sociologia pela Universidade Federal da Paraíba. Desenvolvendo pesquisa sobre movimentos conservadores de base moral. Se utilizando da abordagem do interacionismo simbólico, sociologia do desvio Howard Becker e conceito de pânico moral de Stanley Cohen. Orientada pela professor Simone Britto. Mestra em Sociologia pela Universidade Federal de Pernambuco. Atuando na área se Sociologia da Moral e do Desvio, Gênero e Sexualidade. Bacharel em Ciências Sociais da Universidade Federal de Pernambuco. Experiência em pesquisa social no grupo Stigma and Resilience Among Vulnerable Youth Center dirigido pela Pra.Dra. Elizabeth Saewyc da British Columbia University. 

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Published

2023-11-01