The Au Pair Program

Analysis of the relation family/work between Au Pairs and Hosts Families

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46269/2238-3069.04

Keywords:

Au Pair, Work Relations, Exchange, Cultural Exchange, Family

Abstract

The Au Pair exchange program is for a young for foreign to go to a host family to take care their children, carry out home maintenance work and carry out cultural exchanges with English language learning. The Au Pair is a mix of worker and student. The theme was based on a history of the program characterizing it, since for the European Agreement in 1969 and the creation of American program in 1986. An online questionnaire was applied to 18 Brazilian Au Pairs with questions about the program and their relationship with host families. The answers were categorized in analysis matrix. Perceive with the answers, many of the Au Pairs decide to walk away of the family life for not feeling “integrated”. However, it’s quoted that program is an opportunity for personal growing.


Key-words: Au Pair. Exchange. Work relations. Cultural exchange. Family.

Author Biographies

João Pedro de Carvalho Silvello, Universidade de Cruz Alta - UNICRUZ

Graduação em Pedagogia pela Universidade de Cruz Alta (2019). Mestrado em Práticas Socioculturais e Desenvolvimento Social pela Universidade de Cruz Alta (2022).

Elizabeth Fontoura Dornelles, Universidade de Cruz Alta - UNICRUZ

Possui graduação em Licenciatura Plena em Letras pela Associação de Professores de Cruz Alta (1977), mestrado em Letras pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1999) e doutorado em Letras pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2005). Atualmente é professora da Universidade de Cruz Alta, no PPG Práticas Socioculturais e Desenvolvimento Social.

Solange Beatriz Billig Garces, Universidade de Cruz Alta - UNICRUZ

Possui Licenciatura Plena em Educação Física pela Universidade de Cruz Alta (1991), Especialização em Educação - Teoria e Sistematização do Ensino Superior pela Universidade Federal de Santa Maria -UFSM (1995), Mestrado em Ciências do Movimento Humano pela Universidade do Estado de Santa Catarina -UDESC (2002) e Doutorado em Ciências Sociais - área de concentração Políticas e Práticas Sociais pela UNISINOS - Universidade do Vale do Rio dos Sinos (2012)

Tiago Anderson Brutti, Universidade de Cruz Alta - UNICRUZ

Doutor em Educação nas Ciências - Filosofia (2014) pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul - Unijuí, com doutorado sanduíche (2012) junto à Facultad de Formación de Profesorado y Educación, da Universidad Autónoma de Madrid - UAM/Espanha; com estágio de pós-doutorado em Filosofia (2018) pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná - Unioeste; mestre em Educação nas Ciências - Direito (2007) pela Unijuí; bacharel em Filosofia (2013) pela Unijuí; bacharel em Direito (2003) pelo Instituto Cenecista de Ensino Superior de Santo Ângelo - IESA; especialista em Direito Civil e Direito Processual Civil (2007) pela Universidade de Cruz Alta - Unicruz; especialista em Artes (2022) pela Universidade Federal de Pelotas - UFPel; atua como professor, pesquisador e extensionista na Unicruz desde 2009, particularmente no bacharelado em Direito e no Programa de Pós-Graduação em Práticas Socioculturais e Desenvolvimento Social

Fábio Céar Junges, Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI

Pós-doutorado em Práticas Socioculturais e Desenvolvimento Social pela Universidade de Cruz Alta - UNICRUZ (2017-2022). Pós-doutorado em Educação nas Ciências pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul - UNIJUÍ (2016). Doutorado em Teologia pela Faculdades EST (2015), com bolsa CNPq. Mestrado em Teologia pela Faculdades EST (2011), com bolsa CNPq. Especialização em Metodologia Pastoral pela Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI (2009). Graduação em Teologia (Bacharelado) pela Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI (2008), com bolsa PIIC-URI. 

References

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Published

2023-11-01